bedak wangi follow me

Wednesday, December 22, 2010

The road had taken. #1


Assalamualaikum.
hai cuties. heh, yang laki jangan pasan lak. hauahauahauahaua

baiklah murid-murid sumer.
hari ni kite nak belajar pasal literature.
*hey, watdehek ajar literature cakap bahase nenda? okay, mari kite menggeliat-liatkan lidah. ;p

orait students, today we will learn about literature. now, take out the novel ‘ The road had taken’.
oops sorry students, the right title is ‘The road not taken’.
but students, i have make the decision. so, my road had taken.
do you clear students about what i’m gonna tell you today? get it?
oh students, i’m so sorry about the broken english that i’ve used.
teacher is also a normal human being, not alien.
LOL.hahahahahahaha

sekarang ni baru aku sedar nape 2 kali maktab reject permohonan aku. korang sedar tak? --'
har har har har. tahniah KPM aka MOE kerane telah membuat pilihan yang bijak. ;p

dulu-dulu, time zaman tak tau lagi amende nye dashboard, sape si Hanis Zalikha
cite-cite aku nak jadi tuan doktor
kad 001 aku dari darjah 1 sampai darjah 6 kan...
cita-cita : doctor, peguam, pensyarah
kalau tukar pun pilihan ketige tu je.
istiqamah kan aku? >,>

lepas SPM aku dapat 2 tawaran, asasi undang-undang UiTM ngan sains hayat kat matrik.
sangat-sangat buat aku tak tau nak pilih.

then, aku decide pegi matrik. konon nekad nak jadi doctor. ;D
dipendekkan citer, bukan rezeki aku kat matrik. ;(
tapi, aku still tamatkan 2 sem eh. tu pun setelah hampir nazak ngan MATH! do your hear me math? please grow up and solve your own problem. hekhekhek

menyesal? mule-mule tu menyesal sangat. asyik salahkan diri sendiri. nape tak pilih asasi law tu kan?!
tapi, aku percaye ade hikmahnye. at least, aku dapat kawan baik kat matrik walaupun sekejap. setahun je. but, friendship is not measured by time right? thanks Yuni. :)

life must go on. it just a turning point, yeah.
so, aku buat keputusan nak pilih bidang yang aku minat dan boleh buat.
that’s why aku mintak masscomm kat UiTM. at the same time, parents aku suruh mintak SPA for the assured future, they said.

6 bulan lepas, aku daftar kat UiTM.
and yeah, aku enjoy life as being masscommers.
but then, 2 months ago aku pegi interview SPA. for the second time. first time, mase abis je matrik. tapi tak dapat time tu. :'(

kursus yang ditawarkan :
pegawai pembantu perubatan, pegawai pembantu farmasi, pegawai kesihatan persekitaran dan jururawat pergigian.
tapi, you know right the result? tak tau? klik sini.
aku anggap ni la name nye rezeki.

kadang-kadang bende yang kite anggap baik untuk kite, tak semesti nye yang terbaik.

btw, aku ingat lagi sikit-sikit dialog aku ngan penginterview aku tu. camni la lebih kurang,
penginterview aku

kenape awak tak mintak jururawat?
(sengih-sengih) * part ni paling penting okay. ;p
bukan ape, saye tengok gaye awak ni lagi sesuai jadi jururawat. pandai bercakap. senang nak berkomunikasi dengan pesakit. awak minat tak kalau saye tawarkan jururawat?
minat. tapi saye terlepas pandang waktu isi permohonan hari tu. ;D
jadi, saye tawarkan awak jawatan jururawat la ye. awak nak?
saye nak, tapi saye tak mohon. macam mane? boleh ke?
insyaallah, kami boleh uruskan.
* hati berbunge-bunge. ni name nye rezeki. rezeki jangan ditolak.

then, bla bla bla. diorang tanye pasal kempen KKM, pasal penyakit and so on. so far so good.
penginterview sangat baik. lepas interview tu pun aku dah yakin 70% aku lulus interview tu.
alhamdulillah. i’ve got it.

berjala-jala berjela-jela dah sejarah hidup aku ni ha.
tak pe students, teacher paham. memang ngantuk belajar sejarah.
huahuahuahuahuahua

ye la, ye la nanti aku sambung dalam next entry ea. ;D

will be continue♥

No comments:

Post a Comment

tangan2 menaip

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...