bedak wangi follow me

Monday, December 6, 2010

boleh online gune handphone

salam sayang semue :)

sebelum jari jemari ni pantas menekan-nekan *sastera tak, sastera tak? HAHA
post sebelum ni hasil taipan ( bukan cipan ye! ) emosi yang kurang stabil
hal ini kerana, aku tak boleh online since post before rooftop rant tu
i'm away from streamyx!
arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh * boleh buat gaye macam mulut beruang ye, huakhuakhuakhuak

since online is my priority time kat rumah, bile tak boleh online tu mule la beralih ke second priority
errr, ade kan second priority? ade, ade, ade
okay, annoying. excited terlampau sebab dah lame tak online * lame la sangat, ngahahahahahaha
berbalik pade second priority aku which is bace novel
last aku beli novel lafazkan kalimah cintamu tu la
baru lagi kan
so aku pegi usha-usha kedai novel yang ade sediakan khidmat pinjaman
then, di situ la pertemuan aku ngan Rooftop Rant
sangat best, bukan sekadar hiburan
tapi penuh ngan mesej-mesej yang gile sempoi je care penyampaian nye
act, sumer novel Hlovate tak pernah mengecewakan aku lagi

ehh, ape aku nak citer sebenanye ni? wahahahahahahahaha
baiklah, mari kite kembali ke jalan yang lurus
so, bile dah abis bace novel tu mule la teringat-ingat kat blog aku ni balik
sampai kan asal denga je lagu-lagu yang aku pernah letak kat blog ni, terus teringat blog lagi
har har har har har, parah betul ;D
pikir punye pikir
haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
online pakai pakej mobile broadband la * angkat-angkat kening

since satu je fon aku yang ade usb and boleh connect ngan lappy
dan mengandungi simkad maxis di dalam nye
aku terus melakukan proses seperti berikut
1. dail *100# pilih 7 ( internet & tetapan )
2. pilih 3 ( prepaid broadband ), pilih la mane pakej yang korang nak, aku selalu pilih 24 jam nye, caj rm8 je
3. pastu still dalam pilihan 3 tadi, pilih 01 untuk tukar profile
4. pilih switch to broadband, baru la fon kite tu boleh berfungsi macam broadband
5. done! ambik usb, connect kan la ngan lappy korang

tapi, nasib aku kurang baik sebab line maxis kat umah aku tak bape clear
tibe-tibe terpandang fon satu lagi
ohhh no celcom ku
punye la clear line celcom kat sini
tapi disebabkan malas nak tukar simkad nye pasal abis kedit 8 hengget aku, waaaaaaaaaaaaaaaa T_T
disebabkan keazaman nak online yang tinggi
aku pun tukar simkad dan terus melakukan operasi lebih kurang macam kat atas
celcom senang sikit. tak complicated sangat
1. dail *118# pilih pilih 3 ( broadband ) so, aku pilih sehari jugak la and you know what?! caj nye rm6 saje

so, i'm currently updating my blog via celcom prepaid :)
choices at your hand

selamat beronline di mane saje 

No comments:

Post a Comment

tangan2 menaip

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...