bedak wangi follow me

Tuesday, October 26, 2010

jiwa kacau bilau

penah tak muke korang macam ni??

hahahahahaha..
*nak gelak pun tak larat rase nye


.jiwa kacau.


sebenanye orang selalu salah paham,

'jiwa kacau ni sebab putus cinta la tu'
'ala, tgh rindu bf/gf la jiwa kacau tu'

pade aku, tak!

jiwa kacau ni bile..
arghh, meh aku citer tande2 nye dulu la..

1. ko nak buat ape pun malas termasuk la mengerdipkan mate ko sendiri

2. gelak tak gelak je bile kawan buat lawak yg biasenye bleh putuskan urat kentut

3. tibe-tibe bleh sengih sorang2 pade hal tak de mende menarik pun time tu

4. muke ko jadi muke tak de perasaan even ko termasuk rancangan 'bang bang boom'

5. ko tekan button refresh kat facebook tu selang seminit pastu ko marah bile tak de pape update

6. ko risau & ko sedar yg ko tak study pape lg even final nak dekat tp ko tak mampu nak buat pape

7. ko tekan keyboard sane, ko tekan keyboard sini pastu ko tekan backspace memanjang

8. ko pun tak paham ape sebenanye yg ko cube nak sampaikan

9. ko pusing kiri ko pusing kanan, ko pusing depan ko pusing belakang

korang : lepas pusing?
aku : lepas pusing dah la
korang : nape pusing sume arah?
aku : suke ati aku la, badan aku
korang : tapi, nape kene pusing2 gak?
aku : sebab aku da tak tau nak buat ape!
korang : =_=! *ntah pape la die ni
aku : ???!!!!

10. ko mengarut tak tentu pasal macam aku ngah buat sekarang ni

nape ye bleh jadi camni?
macam yg aku cakap tadi
mende ni tak semestinye sebab cinta

sebab pade aku cinta utk membahagiakan
bukan utk menyakitkan
kalau nak sakit ati, patah ati, kecik ati je memanjang
baik tak yah bercinta kan

cinta utk menguatkan oke,
bukan utk melemahkan
:)


 
nanti la aku citer lagi pasal cinta ni (;





sebenanye ni la die..




final exam symptoms



sape yang dah terkene tu sila la dapat kan rawatan kecemasan cepat2. dekat mane ye?
err, bukan dekat mane. tapi, macam mane?


mule2 pegi la toilet, ambik air semayang a.k.a wudhu'.
pastu kalau tak buat 5 solat yg wajib tu lagi, buat la dulu.
dah? oke, pastu buat la solat sunat pulak. sunat ape?
solat sunat lepas solat fardhu, solat sunat hajat, solat sunat taubat
*banyak kan? ALLAH tu kan MAHA MENGASIHANI



bile korang dah buat solat sunat segale bagai tu, ambik la kitab suci Al-Quran tu
bace la Al-Quran tu sehelai due pun tak pe, lagi bagus kalau kite tau makne die
pastu, tadah tangan
*haishh, bukannye aku nak suruh tadah air ujan yg turun tu =_=!
tadah tangan, mohon ampun pade ALLAH
mohon la dipermudahkan segale urusan kebaikan kite
mohon diberi ketenangan nak study, nak jawab exam
mintak la ape lagi yg korang nak
ALLAH tu kan MAHA PEMURAH lagi MAHA PENYAYANG


ingat!
bnyak mane pun korang study, kalau tak berkat tak de gune jugak!
ala, macam lagu
"sepohon kayu daunnya rimbun,
lebat buahnye serta bunganya,
walaupun hidup seribu tahun,
kalau tak sembahyang apa guna nya"
kan, kan?
macam tu la jugak kalau korang sanggup stay up study 
tngah2 malam, tapi semayang 5 minit pun tak bleh buat
korang maybe bleh jawab exam tu nanti
tapi, cube pikirkan keberkatan mende tu
bukan lecturer or cikgu2 yg tande paper tu nt yg tentukan kejayaan korang
tapi, ALLAH YANG MAHA BESAR



ingat jugak!
hanye ALLAH YANG MAHA MENGETAHUI
jadi, jgn ade rase tak yakin dgn kekuasaan ALLAH
dah abis semue usahe tu, tawakal
serahkan semue pade ALLAH
baik buruk hidup kite, ALLAH je yg tau


tapi, jgn la sebab ALLAH yg tentukan segalenye
korang tak study lgsg pulak


contoh (tapi bukan utk dibuat contoh ye!)..
ali(bukan name sebenar) : ala, buat ape study kalau ALLAH dah tentukan aku berjaye, nanti berjaye jugak
aku(bukan name sebenar) : aku cepuk jugak karang!ni name nye kecik2 tak nak mampus, dah besa mnyusahkan orang.HAHA



dalam Al-Quran pun ade,
"seseungguhnya ALLAH tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan kaum itu sendiri yang mengubahnya"


so, lu pikir la sendiri!



No comments:

Post a Comment

tangan2 menaip

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...