bedak wangi follow me

Thursday, October 21, 2010

pengalaman 18PL



alhamdulillah
tarik nafas, hembus & bersyukur
sebab masih diberi peluang utk menyedut oksigen
(termasuklah jugak karbon dioksida, nitrogen, etc hahaha)

dah 2 hari aku dekat bumi perak tercinta ni
& dah lame sbenanye nak update blog ni
tapi,, macam biase la
kemalasan melampau!
ngahahahahahaha

post kali ni dah malas nak cite soal ati sgt
err,, tapi kalo ade trselit arap maaf
hehehehehehehe

PENGALAMAN FIRST TIME NAIK BAS EKSPRES SORANG2

tajuk cam thrill je
hahahahaha,, takde maknenye
 aku dah beli tiket bas time kua g picnic ngan classmate aku ari sabtu 17/10
*hehehehe, psal picnic tu tak cite ag kan?! next post bebeh

okay la, pusing punye pusing
survey punye survey
aku beli tiket kat kaunter perak roadways

RM35
IPOH
18/10/2010
9.00 PM
PLATFORM 19
SEAT 10/4A

kalo bleh aku malas nak balik malam
but,, i've no choice
bas pagi last pkul 11.30 pg
takut tak sempat sbab still ade exam pagi tu
it's okay la kan
cik ram pun cakap die bleh ambik
so, end of the story

18 OKTOBER 2010

pkul 9 pagi ade exam com165(public speaking)
patutnye sejam setengah
tapi, pkul 10 aku dah kuar :p

okay, terus ke persoalan penting ;D

after done packing & tidy up my room
around 6 pm aku ngan yuha gerak kuar dari kampus *yeehaaaa!
lepak-ing kat bus stop about 15 minutes
then naik bas ke alor gajah, arrive at 6.30 I guess
mak aiiii, punye la lame tggu bas nak ke melaka central
aku tak sure naik bas tu pkul bape, tapi sampai MC around 8 pm
kitorang pun rushing2 la
yuha lapa, die g order dulu utk tapau
aku g kaunter for confirmation bla bla bla
* fyi, dgn 3 beg yg aku ase berat sume dekat 5 kg! hahaha
then,
kitorang g semayang, ambik order yuha, g 7e bla bla bla
orait! done at 8.30 something i think

yuha naik kat platform 13 or 16 ntah
aku kat platform 19
so, takde la jauh sgt kan
sambil2 lepak-ing kat seat tu
kitorang makan yuha nye order
-> nasi goreng telur *err?! belasah je la kan
abis2 makan tu, yuha gerak naik bas as bas die memang dah ade
pastu die turun blik, say goodbye, take care whatsoever

orait! I'm alone!!
celah mane entah bas aku ni?!
okay, keadaan tenang lagi
lepak2 sudeyyyyyyy

9.30 malam

haishhhh,, mane doe bas aku?!
dari nak bajet2 macho terus cuak
wahahahahahaha
nasib baik aku tak wat perangai gelabah cicak aku
aku pun g la kaunter
die cakap "sabar dik, bas ade tapi lmbat sikit"
yg tak bley blah nye "dik, biar lmbat asal selamat kan"
iye la kak, tapi dah tggal aku sorang, perempuan lak tu
selamat la sangat kan!
aku pun dgn berani nye lepak la kat seat luar tu
tggu btul2 kat depan platform 19
*hamik kau! kalo tak nmpak gak bas tak tau la

aku tanye kat guard ni *dah die dok lalu lalang depan aku je!
die cakap jarang bas lmbat sgt smpai dekat sejam ni
aku pun ok kan je la, nak cakap ape lagi
tibe2 die dok sebelah aku
hisshh, ape kes! ni yang aku tak suke ni
terus aku call 2 orang yang melintas aku fikiran aku
mak & my bestfriend, afo

tenang sikit lepas call diorang
self-confidence rise up back!
pusing kiri pusing kanan
tggal bape kerat je manusia kat MC ni
bas bukan 44 penumpang ke?
takpe lah, layan perasaan lagi bagus ;)
*sambil texting my mama - nisya, hahahahaha
ngantuk kot, sempat lagi aku ngantuk tgh2 risau ni
pastu sembang kiri sembang kanan
rupe nye indian girl sebelah aku ni pun nak naik bas yg same
phewww~ ade kawan la

10 malam

sampai gak bas Mega Star ni *mega la sangat, ase nak cepuk je
naik bas, 4 orang je! okay, 6 orang termasuk 1st & 2nd driver
aku dgn indian girl tu je perempuan *what the......
dari ilang sume risau & cuak
terus datang balik, bergande2 plak tu
dah la aku ase cam something-wrong-somewhere je driver nye

haishhhhh, mencarut pun tak gune
terus aku teringat, ALLAH will always be with me
abis surah Al-Fatihah & An-Nas aku bace
mohon dilindungi dari kejahatan manusia & jin
ade seni pertahanan diri pun tak gune kan kalo ALLAH tak izinkan

disebabkan 4 orang je, aku duduk kat double seat sorang2
sejuk giler kot bas tu, aku dah la ade shawl je
adeyh, jadi la dari takde lgsung

the journey was begin!
tgh syok2 layan perasan tu
aku pasan uncle india si 2nd driver ni dok kat seat sebaris ngan aku *wth orang tue ni?!
ntah ape bende die nak ramah-tamahkan ngan aku
malas nak ambik pusing

then, bas berenti kat seremban
sorang turun & naik lagi 5 orang tak salah aku
termasuk la pasangan anak beranak ni - sorang anak laki&mak
gile peramah anak laki die!
*sori bro, aku takde mood nak berkenalan ngan ko!

tak lame pastu, ade uncle cine ni dok sebelah seat aku!
gile kuang ajar ko! tak nampak ke aku dah letak beg?!
$%&*^#$!#@#$(#!!!!!!!

tetibe, aku nampak 1st driver bagi isyarat sruh aku pindah seat
aku ngan penat nye pegi la tukar dok depan
betul2 belakang driver

penah dengar 'keluar mulut buaya, masuk mulut harimau'?
haishhhh, tapi aku bley terime lagi la
aku anggap normal laki kacau perempuan
aku tak paham mule2
ntah pe mende dorang kacau2
rupenye 2nd driver tu cakap 1st driver tu nak kawan ngan aku!
@^@#$^&*(&&^%!!!!!!!!!!!!!!
sumpah annoying giler!!!!
aku dah la penat, dgn ngantuk nye
plus, ati aku dah takde kat aku
dah ade orang lain ambik
*hahahahahahahahahahaha, motif la kan nak cakap camtu!
ngeh3 (;

adeyhh, sabar je la bebanyak
hoi, ko tak paham ke aku menyampah nak layan korang sembang?!
gile bangang la tanye aku macam2
tak paham ke gaye orang tak suke?

then, the worse part
1st driver tu ubah cermin pndang blkg tu
sah2 die nmpak muke aku
kuang ajar ko kan!
aku benci tau tak!
hurm, wat bodo suda
dalam bengang2 tu aku teringat kat ko sayang!

memang tak tido la aku nmpak gaye nye
then, aku wat bodo je die pndang aku kat cermin tu
aku tak halal kan! *hahahahahaha

the worse part 2
time tu berenti kat slim river, nak g toilet, makan, etc
aku dah la memang sejuk sesangat *brrrrrrrrrrr
so, kalo orang sejuk mestila gosok2 tangan kan
1st driver tu tnye sejuk ke?aku cakap la ye.
die pun buat2 la tengok air-cond kat atas aku tu
you know what??
sumpah annoying nak mampus!!!!
die g bukak air-cond tu & cakap kalo mcm ni camne?
babi la ko nak bajet2 manje lak ngan aku!
sumpah aku benci!
aku tak suke kot nak sumpah2 & maki serius2 ni!
kalo setakat jokes tu takde hal la
tapi ni first time kot
aku ase nak bagi penyepak je!
geram!! benci!!

sayang,
nape ko takde kat sini?!
*oopppssss, gedik sudeyyyy, hahahahahahaha

sabar la hati
then, ade sorang perempuan ni dok sebelah aku
dari mane lak datang nye?
rupenye die dok belakang tadi
then, kene kaco ngan uncle cine yg dok sebelah aku jap tadi
alahai minah ni, asal la lmbat sangat muncul nye
die dak uitm kuala pilah, part 3 dip. in science nak blik kulim
okay la, takde la ase insecure sgt dah
ade kawan nak sembang (:

4.15 pagi

aku tertido *hehehehe
sedar2 dngar orang jerit ipoh2!
what? ipoh?!
kelam kabut aku
dgn tak pakai kasut nye
hahahahahahaha
fadhlin sakina memang clumsy kan
nasib baik la minah sebelah ni pasan aku trtinggal fon!
fuhh, selamat kalo tak ilang separuh idup aku
*hahahahahaha, tu dia statement!

turun2 tu call cik ram
aku  blur
medan gopeng ke ni?
asal depan aku ade kedai2 & aku kat bus stop?
cuak sebentar
refresh, reload
biase la loading, lame tak sampai kat medan gopeng ni :p
rupenye aku kat luar medan gopeng
bas tadi tak masuk dalam tu

ooooo00000hhhhhhhhhhh
cik ram lak dah masuk dalam tu
so, die ngan pak cik kua and pick me up! (:

arrive at her home 5 am, 19 Oct 2010 (^^,)

gosh, interview pkul 8 pagi!!
tido jap ea..

next story?
stay tuned!

No comments:

Post a Comment

tangan2 menaip

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...